DEURES PEL DIMECRES 19 D'ABRIL
1. Posa dièresi damunt de les paraules que en necessiten.
- La LLuisa ens ha agrait molt que compréssim les mones de Pasqua.
- La questió més complicada era com poder detenir el delinquent en acció.
- L'amoina molt que no estudiis tant com hauries d'estudiar.
- Havia traduit textos escrits en llengues mortes.
- No miris de reull les persones del veinat.
2. Classifica les paraules que tens a continuació en infinitiu, gerundi o participi:
Venir, tenint, escrit, callant, arribar, volgut, cantat, sabent, córrer.
3. Subratlla els adjectius.
- Era una nit fosca.
- L'Arnau estava molt cansat.
- L'animal ferit es va amagar.
- Havia comprat un abric negre.
4. Localitza els verbs en les oracions que tens a continuació i classifica'ls en predicatius o copulatius.
- Ell menja una poma a queixalades.
- L'Anna sembla farta de tants problemes.
- Nosaltres preparem la festa de final de curs.
- Tu estàs tip de dinar.
- L'Ester és simpàtica.
-El jardiner posa adob a les plantes.
5. Realitza el dictat "Tornar mullats" que trobaràs en el següent enllaç:
http://llengua.gencat.cat/ca/serveis/aprendre_catala/recursos-per-al-professorat/dictats-en-linia/b1/tots/
Recordeu enviar-me la captura de la pantalla un cop premeu el botó corregir. Correu: judit.santjosep@gmail.com
Molt bona Setmana Santa a tots!!!! 😊😊
DILLUNS 20 DE MARÇ CONTROL DE CATALÀ
CAL ESTUDIAR:
- Accentuació i classificació de les paraules en agudes, planes o esdrúixoles
- La dièresi (pàg. 96 i 97)
- El verb: formes simples, compostes i perifràstiques (pàg. 98 i 99)
- Els sufixos (pàg 102)
- Les consonant p/b, t/d, c/g a final de mot (pàg. 114 i 115)
- El verb: nombre i persona. Formes no personals (pàg. 116 i 117)
SÍL.LABA TÒNICA I SÍL.LABA ÀTONA
SI TENS ALGUNES DIFICULTATS PER SABER QUINA ÉS LA SÍL.LABA TÒNICA D'UNA PARAULA I CLASSIFICAR-LA SEGONS SIGUI AGUDA, PLANA O ESDRÚIXOLA, PRACTICA AQUEST EXERCICI CLICANT EL SEGÜENT ENLLAÇ.
http://mestreacasa.gva.es/web/mayor_fra2/23
DILLUNS, 10 D'OCTUBRE TENIM CONTROL DE CATALÀ.
QUÈ HEM D'ESTUDIAR ?
- LES VOCALS O/U ÀTONES.
- EL PLURAL DE NOMS QUE SÓN IGUALS EN SINGULAR QUE EN PLURAL.
- TIPUS DE NOMS.
- DICTAT.
- SABER ESCRIURE UNA CARTA.
- DIFERÈNCIA ENTRE: TASTAR I PROVAR/ BOSSA I BORSA/ TALL I LLESCA/ VESTIDOR, EMPROVADOR I VESTURARI.
- SÍL.LABA TÒNICA I SÍL.LABA ÀTONA.
- HEM/ EM
- QUANT/QUAN
- ESCRIURE EN LLETRES ELS NÚMEROS.
- DIFERÈNCIA ENTRE CONTE/ COMTE / COMPTE.
- DIFERÈNCIES ENTRE NARRACIONS REALISTES I FANTÀSTIQUES.
ESTIC CONVENÇUDA QUE TOTS I TOTES FAREU MOLT BÉ L'EXAMEN!!!